Tuesday, December 21, 2010

how do i start??..

dengan menulis...aku curahkan separuh beban dihati di blog ni....
dengan menulis...aku sampaikan semua yang tersirat dalam diri..

walaupun dengan menulis...tidak semua dapat aku sampaikan dengan baik...
walaupun dengan menulis...tidak semua aku gambarkan di sini...
kerna...aku bukan penulis yang baik...

i'm jobless...

aku dah apply ntuk jadi lab demo sem depan. patutnya dah boleh tau result minggu ni. aku risau sangat kalu tak dapat. macam mana aku nak survive?..

aku buntu sangat...memang stress. tak tau nak luah pada sapa.
takkan nak mintak duit dengan mak ngan abah...dalam kepala ni macam-macam pikir nak bayar. yuran sem depan. nak bayar blacko lagi. makan lagi. bayar kolej lagi....

pufff!!!...zhafri??...aku tak tau macam mana cara nak luahkan dekat dia. stress sangat. i do a good progress if my financial support in a fine condition. he expected me to finish my study in time. tapi...dia pernah pikir x...how do i survive these days???...

hari ni dah 22hb disember 2010....tak lama lagi nk bayar yuran...blacko lagi..kolej lagi. dia x ambil berat pun pasal aku...tak tanya langsung aku de duit ke x nak settlekan semua tu. all he cares just about himself...
memang dia penah cakap...aku x perlu risau pasal duit...but he make me worried bout it all the time...but it was not his mistakes...tak perlu aku jadi seorang pengemis untuk mengingatkan dia all about my monthly expenses...walhal dengan mak ngan abah pun aku tak memintak-mintak...apalagi pada dia...dia bukan suami...kita tiada ikatan...aku tiada hak untuk meminta...

aku sebagai seorang yang dewasa perlu bertanggungjawab ke atas setiap apa yang aku lakukan. setiap keputusan yang aku buat...
salah aku sendiri berhenti kerja dengan mr. kwong dulu...
salah aku bila aku sambung belajar with no work...no money...
salah aku bila aku berhenti kerja kat PPPA...
salah aku bila aku terlalu nak menjaga hati pihak lain...
salah aku bila aku tak punya pendirian diri..
...

don't look back please...please...
i'm doing this for myself...not to pease anyone else...
it is just one of my fault...thinking all this while that whatever that i do...i do it for you....it cost me for losing myself for others..
and i'm not doing that again....
PROMISE!!!!

0 Comments:

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates